Tuesday, November 29, 2011

KIRANA NAK BUAT APE YER?

Teringat kisah seorang rakan...

Suatu petang menerima panggilan telefon darinya. "Kirana, boleh jumpa akak di KFC esok? Ada hal nak bincang?"

Keesokan harinya satu pertemuan bermula. Agak lama jugak kami tidak bertemu di luar sana.

"Hari ni birthday akak... tapi bukan tu tujuan akak nak jumpa. Nak cerita sikit yang akak sekarang sedang mengalami pergolakan rumahtangga. Suami akak ada skandal dengan girlfriend lama dia."

Kirana hanya mampu menggosok dan mengerutkan dahi je. "Kirana nak buat ape untuk tolong akak? Bab-bab gini Kirana tak tau sangat..."

"Kirana hanya perlu pasang telinga je. Sekurang-kurangnya, lepas ni beban perasaan akak ringan sikit." Kak Sal terus menangis.

Alamak....camne nih! Kirana terus menggelabah... Kirana terus bawak Kak Sal keluar dari KFC dan kami beredar ke tempat lain.

Kekadang Kirana terfikir... kalo menda2 nih boleh jadi kat org lain, tak mustahil satu hari nanti boleh terkena kat batang idong sendiri...

Apa yang perlu Kirana buat kalau ini terjadi?

BANDUNG TRIP

ADA SESAPE YG DH PEGI BANDUNG TAK! SHARE TIPS SKIT..

Wednesday, November 9, 2011

HIDUP TAK SELALUNYA INDAH...


Hai...mcm ni la nasib, kan? Ada kala kita di atas, adakala plak di bawah.... Time senang, semua org tumpang senang. Bila time kita susah, org nk pandang pn tak sudi... Tapi, ape2 pun Kirana ttap bahagia dgn hidup Kirana skrang nih.... Janji kita tak ssah kn org lain, udah le!

So, di penghujung 2011 nih...Kirana nk mintak ampun dn maaf jika ada kekasaran bahasa dn tingkah laku kt korang. Kirana tak bniat pn nk sakit kn ati sesape...takat bgurau senda skit je!

Holiday nih, Kirana nk pegi holiday ke luar negara... Selamat bcuti la utk Kirana!!! Nanti2 kita jmpe lagi.....tata!

Thursday, August 26, 2010

BAPA SEMBELIH ANAK












Kaum Adam skrang nih dh mkin mjadi2 plak perangai diorang, kan? Buat anak...pastu tinggal @ buang. Rogol anak sndiri. Simbah asid kt muka anak bini. Dadah, judi, arak...tu toksah citer lgi. Nih plak smbelih anak sndiri...ingat lembu ke bang oi!! Siapa yg buat smua menda2 kejadah tuhhh??? ORANG KITA LA...SAPE LAGI!! CHISSS...memalukan.

Arggghhhh...tngok! Ada org mrh kt Kirana plak...kta Kirana nih celupor! Celupor tuh blkang kira, bang! Realiti nyer kene nilai betui2! Jgn asyik nk buat rncangn TV realiti je...realiti khidupan pndang mcm idak je!

SWEEPING MALAYSIAN
















Dulu dh ader, kali nih ader lgi...nanti2 pn buat lgi. Bila nk slsai daaa....? Kta nih asyik kene cocok je, bla kta nk tepis skit. Kta x leh ke sweep diorang jgak? Ntah ape2...

Tuesday, August 24, 2010

MERCUN...OHHH MERCUN!












Asal bulan puasa je...ader la citer2 budak2 mata buta, putus jari, cedera dn mcm2 adaaa.... Pasal ek? Org kita tu tau...

Bila Tahun Baru Cina nk mjelang tiba, takde la plak Kirana dengar org Cina putus jari ke, cedera ke d sbb kn oleh mercun dn bunga api. Sedangkan menda2 tu semua diorang pnya budaya... itu lh akibat nyer bila kita suka tiru budaya org lain. Bila org tegur skit, kata ini isu sensitif la...pkauman la... bila la kita nk sedar kan? Bila la agak nyer org kita nak buang budaya 'bangau ohhh bangau' nih?

Org Cina bakar mercun dn bnga api utk halau hantu dn sial...kita plak utk ape? Nak panggil hantu dn sial dtg...ade la!

Friday, August 20, 2010

KES BUANG BAYI - TIADA KESUDAHANNYA














Semakin mjadi2 kes buang bayi. Saban hari ada saja kes ini dsiarkan dlm berita. Yg myedihkannya...mereka itu org kita! Ini mnampakkan betapa lemahnya institusi kekeluargaan masa kini. Kita lhat sja d sklah...sikap pelajar zmn skrang yg ssah di tegur oleh guru2! Siapa yg kta nk slhkn...ibubapa of course! Why? Sbb pdidikan awal bmula di rmh...bila pndidikan awal itu lemah, maka ini lh senario nya!

Monday, July 26, 2010

THE RETURN...

Kirana, the legend is back. Atas pmntaan Kak Lynn n bkn tu je, blog ni scara rsmi nye d srah trus pd Kirana. Problem nye.... dulu, Kak Lynn bgi idea n Kirana tulis je. Skrang nih Kirana kene perah otak sendiri2.... wa talak tau meyyyy...... waaaaaaaaaa!!!!

Friday, February 26, 2010

THE POWER OF FRIENDSHIP

Salam kengkawan...

Sorry for being 'quiet' for such a long time! Kirana ada beberapa hal peribadi yg perlu diurus shingga tiada ruang utk membelai laptop kesayangan Kirana dan bbicara ayat2 cinta dgn kalian.

Anyway... hope everything is fine with u guys out there! Happy belated new year (2010) to each one of u. Siapa kata Kirana tak rindu....I truly n terribly miss u all!

Saturday, December 26, 2009

PRESTIGE CLUB


















Penah dengar tak ttg kelab nih? Kirana pnya cousin adlah ahli kelab nih. Ofismate dia yg introduce... Dengar citer club nih geng dgn Grand Margherita Hotel, Riverside Majestic Hotel, Damai Beach Resort dan lain2 yg bersekutu dgn nyer.

Ari tu dia guna voucher ahli kelab utk holiday ke Damai Beach Resort. Dlm voucher tu kata, ahli bhak mdapat 50% drpda harga cetakan bilik dan dpt pginapan percuma pd mlm kedua. Pginapan mesti pda hari Ahad hingga Khamis... weekdays la tuh!

Waktu check-in, dia kene byr deposit RM300.00. Bila check-out, dia kene bayar RM435.00 lagi. Total up : RM735.00. Tkejut??? Beruk lagi tkejut... Kirana plak, tkezzzzzuuuuutttt....

Soal pnya soal... rupe2 nyer budak reception tu tah cam mane dia kira. Ntah... tak tau mbaca ke... mangkuk ayun ke... atau matematik lingkup. Tu pun lepas kira dan bantahan demi bantahan... dia kata "puan bayar RM68.00 je lagi". Isshhhhh... camne dia kira???

Kalo korang nak cari website kelab ni mmg takde jmpe pnya... PENIPU ke ape??? Kalo 50% diskaun + percuma mlm ke2 means tak sampai RM300.00 pun....