Tuesday, December 8, 2009

ALAHAI... ABANG POLIS!!!













2 hari yg lepas keluar berita ttg 'pencemaran pemandangan' di Kuching Waterfront. Remaja2 Melayu yg khayal pil nospan dan mabuk arak.

Juga ttg kedai telefon yg mjual pil nospan yg tletak btentangan dgn balai polis di tengah2 bandaraya Kuching. Apa nak jadi??? Remaja2 tsebut dah tak thalang lagi ke atau polis duduk kedai kopi je atau pihak polis dah diberi duit kopi oleh towkeh2 tsebut?

Kuching Waterfront adalah tempat tumpuan pelancong2 dalam dan luar negeri dan negara. Juga tsergam indah bangunan DUN di seberang Sungai Sarawak. Adakah kita nak biarkan 'pencemaran' ini bterusan atau pihak polis harus mula btindak? Kirana mwakili warga Kuching amat malu dgn tsiarnya berita ini yg bukan nya utk kali pertama.

Bcakap ttg duit kopi... ini kisah benar yg Kirana dpt dari sorang warga sebalik tabir besi di salah sebuah lokap balai polis ....(tuttttt). "5 malam saya kat lokap hampir RM100.00 duit saya abis, kak." kata pemuda ini. "Hai! Dlm lokap pun abis duit? Ko shopping ape?" tanya Kirana kehairanan. "Bukan shopping tapi kene bayar dgn polis yg btugas. Kalo nak rokok ke air cola ke, bayor kat diorang. Sekali deal RM50.00, kak!" "Amboi! Boleh kaya jadi polis camni!" "Ari tu mak anto seluar pendek sbb kita tido pakai seluar dalam je. Nak bagi masuk seluar pendek tu pun kene bayor RM50.00, kak!"

Owhhhh... SAY NO TO RASUAH!!!! Bengang Kirana!!!

20 comments:

Beautiful Stranger said...

alahai..apa nak jadi dengan pak polisi kta ni? bagi malu jer la!!!
boleh tak aku bagi pelempang sekali dua kat polis? ooppsss!

suhaila-ab said...

polis mesia ni..kalau pencen sok jadi ah long kan tak pun ceti haram..paling hazab pun penyangak...takan tak tau...ihs ihs...(aku geleng kepala laju2 nih)

dukunlintah plk said...

gik kecik2 dolok selalu main polis-sentri-wan-tu-jaga jak.. dah besar x jadi polis.. heheh..

alang said...

haha. Erm, actuly pernah buat report polis tentang satu tempat perjudian mesin dekat Stesen bas alor star. Tapi sampai skrang tgk, jgn kata kena tutup. Makin bertambah besar lagi ada la. Adeh.

The Fleece Master said...

yup benar ya. kmk pernah juak kenak pow polis masa ngantar brg mkn dgn kwn kmk d balai polis central. nya mintak bayar mun maok mknn ya sampei. police suck tp sik semua la. ada yg ok. peace*

Fatt Chin Choy said...

memalukan polis jer diorang tu
ish3

adiwarnatasya said...

Cam nie ker?
Patutnyerr tunjuk contoh yg baik...
Ini idak...
Tak berkat makan duit bukan hasil titik peluh sendiri kan???...

MaMaQaYPo FaMiLy said...

etika POLIS dah hancusss ek?

piNky LuCiA said...

adehlaa.. wat malu je polis macam ni..

cikin said...

ish...ish... NO to RASUAH..!!!!

Yunus Badawi said...

Polis tu sibuk banyak kerja lain hehehe

zaijb said...

kerana seorg dua jee yg buat habis yg lain terpalit juga... adusss...

Cap Api said...

memang polis2 camni yg telah menjatuhkan maruah polis2 lain.. nak marah ni sbb sy anak polis.. terasalah plak..

kirana said...

Ini la hakikatnya kengkawan. Harapkan pagar, pagar makan padi (kata org tua)! (Kata org muda plak)... harapkan polis, polis makan rasuah!

Nagaperang said...

nak buat camne..kang2 kita report pun kat dia gak dulu...tu yg payah tu. bkn jer polis, leh dikatakan PBT merupakan lubuk rasuah

kirana said...

Nagaperang,
Wahhh.... encik naga dah mnunjukkan wajah nyer! Awas korang semua! Betol tuh. Rasuah nih dh mcm perkara biasa plak. Kalo org bagi ko hamper ke buah limau mandarin ke, boleh di kira rasuah jgak tau!

Mak Su said...

alamak... tak sioklah, rosak pemandangan.

eh, salam cuti-cuti weekend yang panjang :)

[S]itie [B]Um [B]Um said...

teruknye polis tu...

日月神教-任我行 said...

成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,a片

鐵板豆腐Fay said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社