Wednesday, September 9, 2009

SWEEPING ORANG MALAYSIA!











Kirana terbaca artikel ini semasa tercari2 artikel ttg tajuk di atas. Baca wahai org Malaysia and what say you?

Petikan artikel (Gatra.com)

Program sweeping warga malaysia harus dilakukan, jangan warga Indonesia saja yang di sweeping di malaysia. Ingat, otak Bom Bali dan Bom-bom lainnya yang ada di Indonesia adalah orang malaysia. Tuduhan Jamaah Islamiah yang dikaitkan dengan organisasi teroris dianggap berasal dari Indonesia padahal Jamaah Islamiah berasal dari malaysia. Otak-otak kriminal terbesar di Indonesia seperti penjualan manusia jika ditelaah berasal dari malaysia. Pencurian kayu dan hasil tambang lainnya adalah orang-orang malaysia. Mengapa kita harus hormat kepada malaysia bangsa pencuri itu??? Jangankan TKI, wisatawan Indonesia yang berlibur ke malaysia diperlakukan buruk, buat apa pers/media massa kita mengiklankan visit to malaysia??? hanya untuk mengorbankan Warga Negara Indonesia lainnya untuk di sweeping di malaysia??? Mungkin Bung Karno sudah ada visi ke depan, kalau di masa depan Indonesia bakal dihina dan direndahkan oleh malaysia, makanya Beliau keluarkan perintah Ganyang malaysia. Sengaja saya kecilkan kata malaysia sebagai bentuk ketidaksukaan saya terhadap malaysia.

16 comments:

zino said...

apa kita nak buat dengan ramai warga indon yg buat hal di malaysia.. ????

YANG GAMBI said...

Salam, kasihan mereka dari kalangan orang-orang yang lapar.....

BUkan semua warga Indon bersetuju dengan tindakan mereka ini, yang buat kerja bodoh ini dari kalangan mereka yang tidak ada ilmu, pemikiran jumud macam katak bawah tempurung, tak de kerja, jadi mereka akan buat apa saja kalau dibayar upah, janji perut kenyang untuk hari itu, selepas itu cari kerja lain pulak....

Cuba tanya orang-orang Indon yang ada kat Malaysia, berapa ramai orang-orang yang lapar di Jakarta ? makan cuma sekali sehari.....

Shifu67 said...

apa kata kalau kita sweeping diorang... mulakan dengan sweeping bibik kat rumah kita... tengok cam mana diorang nak buat

Dev said...

Sudahlah jangan jadi profokator, kami hanya melakukan apa yang telah kalian lakukan. kami melakukan sweeping karena kalian juga melakukan sweeping terhadap warga indonesia di malaysia.
mengutip jangan dari satu pihak saja, coba liat apa yang warga kalian katakan:
Sumber: http://www.topix.com/forum/world/malaysia/TREJMRAQBLSJ3T591#c4
"TAK PERLU SWEEPING.. CUKUPLAH SERONOK MELIHAT MEREKA DIKEJAR KETIKA OPERASI PEMBERSIHAN.. NIKMATNYA MELIHAT INDONS DITENDANG MACAM KAMBING. SEMEMANGNYA MEREKA INI BANGSA HINA, MALING BESAR, NGAK PUNYA OTAK, JADI AMAH SAJA SUDAH BONGKAK, NDAK SADAR DIRI. BIARKAN SAJA MEREKA DIMALAYSIA.. MEREKA INI KAN BANGSA HINA YANG BOLEH DITENDANG SESUKA HATI,,, NGAK PUNYA AKAL. OTAKNYA SEKADAR SEBESAR KACANG HIJAU. EMOSINYA SAJA SEBESAR MALL. DASAR BRENGSEK. TENANG AJA DONG."

Baca juga artikel gatra.com lainnya disini:
http://www.gatra.com/2007-08-25/artikel.php?id=107198

bagaimana bangsa kami tidak marah melihat perilaku kalian terhadap bangsa kami? saya rasa kalian pun akan melakukan hal yang sama bila hal tersebut terjadi oleh warga malaysia!

Sekali lagi saya katakan, artikel anda hanya memperkeruh masalah yang ada.

naqiubex said...

Tidak kiralah apa yang golongan ini hendak lakukan.. Kita mesti berpegang pada prinsip Islam dan berjuang supaya pemikiran yang jahil ini boleh dihilangkan..
harap kita jangan terikut ikut untuk melakukan perkara yang sama..
Saya yakin ramai rakyat indonesia sedar akan perkara ini juga..

s@yangh@sni said...

dah itu jer cara nak bawak mereka balik semula ke negara asal..

kalau sorang dua..
boleh arr baik2 lagi..

ini beribu2...

nak buat macam mana lagi..

sweeping je arr..

aku pun ramai sedara kat indon..
tapi takder arr masuk cara haram
dan buat jahat kat sini..

Ivy Metaga said...

hurmmm.....kan bagus kalo tiap2 negara sibuk jak dgn hal masing2 kan...huhu...

kirana said...

Zino,
Bagi kerajaan Malaysia hantar semua sekali balik ke negara mereka la. Susah2 pun negara mereka sendiri. Takyah nak cari rezeki kat negeri org... sekaligus tak perlu myalahkan org lain jika blaku masalah2 tertentu.

Yang Gambi,
Lapar pun kat negara sendiri. Apa nak buat, kan? Kenyang kat negara org pun kalau rasa dianayia buat ape! Balik je la jawapan nya!

Shifu67,
Betul, betul, betul... kita anta semua sekali balik. Biar bersihhh....

Dev,
Kita tak tau sapa buat sapa dulu... yg pastinya ramai warga Indon buat jenayah sosial di sini. Lagi pun warga Malaysia takde yg masuk ke Indonesia secara haram melalui jalan2 tikus di hutan tu. Tak kan kerajaan negara tak tau benda2 ni blaku? Kalau tau kenapa tak pegi ambik PATI yg selalu kene tangkap tu! Kenapa dibiar je berbulan2 di kem sementara di Malaysia? Kerajaan kami jgak yg bagi makan. Takde kami nak biar diorang kebulur.

Naqiubex,
Betul tu. Kdg2 kita manusia nih suka myalahkan org atas kesalahan sendiri. Apatah lagi bila seseorang itu berada dlm satu kehidupan yg tdesar. Dia boleh buat apa saja utk mnampakkan org lain salah.

SayangHasni,
Betul tu. Ramai jgak rakan2 Kirana pergi ke Indonesia tapi mgunakan paspot dan cara yg betul.

Ivy,
Kerjaan kita takde pilihan selain tpaksa masuk campur hal-ehwal pendatang tanpa izin Indon nih. Sebab mereka dh blambak2 sgat kat negara kita. Nak anta balik ke Indon, duit kita yg kene keluar!

kirana said...

Kirana ni org yg cukup muhibbah. Takde la nak kata org ni jahat, org tu jahat. Mmg di Malaysia ada jenayah dan penjenayah. Malah di semua pelusuk dunia ni ada masalah di negara masing2. Tapi amat memalukan kalau kita buat jenayah di negara org. Lepas tu kita nak salahkan org plak.

Family Kirana pnah ada pgamalan mpunyai seramai 3 org pbantu rumah Indon berganti2. Kenapa sampai 3? Ketiga2nya mcuri brg2 di rumah Kirana sprti perfume, underwear, baju, make up dll. Bukan kami tak bagi gaji sebaiknya, malah kami layan mcm keluarga sendiri. Makan minum semeja. Pegi jalan2 bawak, pegi shopping pun bawak. Di beli pakaian cantik2 bila shopping. Apa lagi diorang nak sampai kami dibalas sebegitu!

Uncle Lee said...

Hi Kirana, I still remember very well the Indon confrontasi with Malaysia.
Infact was close to a place where Indon paratroopers dropped clandestinely at night. Lee.

amiena said...

i no komen le...coz walaupun atuk nenek orang malaysia...my mum lahir di indonesia....after tu baru balik malaysia...pas atuk abis keje kat cna la....i thing kite yang tak tau sgt bende2 nie baik tak yah la nak bangkitkan isu-nie..

Prof Azie said...

Kitakan jiran..x elok gaduh2...

xiiinam said...

Dari dulu...
Malaysia dan rakyatnya memang terlalu bertolak ansur dngan jiran-jirannya.....malah ada sudutnya, sebahagian rakyat kita begitu memuja apa-apa yang datang dari negara itu...


Sadisnya, tidak begitu pula rakyat jiran-jirannya

rakyat malaysia said...

banyak bantuan malaysia hulurkan time indonesia ditimpa bencana..tsunami, tanah runtuh,kebuluran, bantuan pekerjaan.. tu pun masih x ingat.. pernah ke rakyat malaysia bakar bendera indonesia.. kalau susah sangat.. panggil saja semua rakyat malaysia di indonesia.. hantar belajar tempat lain..

sebagai timbal balik semua warga indonesua nie balik kg.. jadi xde la kes buli².. carik je keje tempat lain..lepas nie kalau indonesia dtimpa bencana .. pandai² la nak hidup ea..

NURA said...

salam sobat
ada AWARD sederhana untuk KIRANA ,,mohon diterima ya,,di blog NURANURANIKU,sahabat di ALJUBAIL.S.A,trims.

kirana said...

Salam everyone,
Mmg betul kita kene btimbangrasa dan tolong menolong. Tapi bak kata pepatah, buat baik biar berpada, buat jahat jgn sekali. Kita ni dh byk cuba buat baik tapi yg jahat sekali tu jgak yg sentiasa djadikan sbb utk mburuk-buruk kn kita.