Wednesday, September 30, 2009

NAH!!! DUIT RAYA.....





















Perlukan tradisi memberi duit raya nih? Apa pendapat kengkawan? Dan ape pengalaman kengkawan bkaitan dgn memberi duit raya nih?

Bagi Kirana plak, Kirana telah cuba utk mghentikan tradisi ini pada tahun dan cuba menilai apakah perbezaannya berbanding dgn tahun2 yg lepas. Nampak gaya nyer... asyik kene jeling oleh anak2 buah je... Tapi Kirana buat tak kisah. Nak test power je...

9 comments:

dotblogspotdotkom said...

kalau pakcik.... pakcik bagi duit kat sedara mara yg dah tua.... bukan byk pun dan bukan selalu bagi....

bagi pada yang memerlukan....

Willie said...

Haha. aku cukup hairan bagaimana tradisi beri duit raya ni boleh berlaku kat bangsa melayu. Sebab aku ingat Cina jer yg buat.

Mak Su said...

entahlah, kira sedekah jer ler, kot

HappyIrfa said...

HA'AH BAGI DUIT RAYA DAH JD MCM TRADISI.TAK BG KARANG,MALU.NAK BG SIKIT SEGAN,TP SAYA BG YG TERDEKAT JER..

atty's said...

utk kanak2 jer lah..sebagai sedekah..tak perlu banyak..

kirana said...

dotblogspotdotkom,
Mmg bukan selalu, tapi diorang sntasa mgharapkan duit raya nih ada.

Willie,
Betol tu! Sememangnya tu adat Cina. Ntah bila mase lak jadi adat melayu. Kirana sndiri pon tak paham.

MakSu,
Beri sedekah mmg baik tapi ada jgak bebudak nih bila kita tak bagi diorang marah2 plak. Jadi tak baik la plak!

HappyIrfa,
Kirana skrang nih nk belajar hilangkan segan dan silu. Nak cuba2 kurang myumbang duit. Lebih baik simpan utk time2 kecemasan, kan?

Atty,
Problemnya bebudak nih tak tau nak bsyukur kekadang. Bagi skit diorang kata, "RM2.00 je! Kedekut!" Ishhhh... rase nak bagi penampor je!

zedmagel said...

Salam Lebaran Kirana,


Saya setuju, tanda bermurah hati dan memberi. Tapi jangan banyak-banyak RM10.00 dan keatas.

日月神教-任我行 said...

成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,a片

鐵板豆腐Fay said...

,徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社