Thursday, August 27, 2009

ANTARA PENYEBAB JANGKITAN H1N1
















Kirana sbenarnya nak baca la info2 tentang H1N1 utk mnambah ilmu skit. Explore pnya explore, Kirana tjumpa artikel nih. Sooo.... baca utk tmbah kan ilmu tuan2 dan puan2 plak. Wakakakaka.... ehhhhhh, ape yg lawak! Issshhhh... baca, baca, baca!!!!

PETIKAN ARTIKEL (INFOBATIN.COM)

ONANI TINGKATKAN JANGKITAN H1N1

KUALA LUMPUR: Kegiatan homoseksual dan onani perlu dielakkan kerana ia adalah langkah pencegahan yang boleh diambil oleh seseorang bagi mengelakkan jangkitan Influenza A (H1N1), kata seorang pengamal terapi pelengkap, Dr V M Palaniappan.

Katanya, apabila seseorang terbabit dalam kegiatan itu, tubuh badan seseorang lelaki atau wanita akan menghasilkan geseran haba yang mengeluarkan asid menyebabkan peningkatan keasidan dalam tubuh dan oleh itu boleh menjadi sasaran yang mudah bagi jangkitan H1N1.

Bagaimanapun, hubungan kelamin yang normal antara pasangan berlainan jenis adalah selamat.

Beliau berkata, sepanjang 33 tahun kajiannya mendapati bahawa kadar keasidan yang tinggi di dalam tubuh menyebabkan daya tahan tubuh akan hilang menyebabkan semakin ramai orang mudah terdedah kepada jangkitan virus seperti Influenza A (H1N1).

Oleh itu, bagi mencegah keasidan itu, adalah perlu untuk mengambil makanan dan minuman beralkali bagi meneutralkan lebihan asid di dalam badan. Beliau mengesyorkan supaya orang ramai mengambil minuman beralkali seperti air kelapa yang boleh digunakan sebagai ubatan herba bagi mencegah H1N1.

Sebagai contoh, beliau berkata, mereka yang berasa demam dan mengalami rasa bahang ketika membuang air besar dan kecil kerana keasidan yang melampau boleh dineutralkan dengan meminum air kelapa selama dua kali sehari selama tiga hari.

Beliau juga mengesyorkan buah limau, lemon dan limau bali walaupun ia mengandungi asid sitrik tetapi masih kaya dengan potasium yang boleh menghasilkan urin beralkali yang dengan itu tidak mengganggu ketahanan badan. - Bernama

13 comments:

arsaili said...

salam ramadhan..a good info

LotsOfLove-Pearls said...

Hye..
thanks info nie ya..

akan beli buah limau nanti..

mcm2 dah punca jangkitan..

xiiinam said...

kiana;
Katun boncit yang tergedik-gedik kat atas tu pun boleh menyebarkan virus juge tawww...he..he..


Aoa-apapun, info yang baik...

xiiinam said...

erata;
kiana=kirana



he..he...dah tergoda kat si boncit tu...

imanshah said...

epal hijau juga baik

Sis-Lin said...

sis beli byk buah kelapa kt uma,x kira la dh siap kopek ke dlm tupware ke..hr2 minum 1hr 1x pun jd la dgn anak2 semua...

cikin said...

ade gak dapat artikel... bawang putih bole tingkatkan antibodi kita.. dia leh bantu kita lawan penyakit ni... makanla bawang putih bebanyak ye bila dh nak dedemam tu..;P

zino said...

semuga kita semua terhindar dari gejala penyakit ni ..

alang said...

Info yg bagus. Mungkin ramai yg menganggap onani ni masalah remeh kan. Btw moga Kirana dan kita semua dihindari dari penyakit nie.

Lun said...

hindarkan diri anda dr kegiatan homoselsual dan onani
Amalkan hdup yg sihat
slamat berpuasa!

Shifu67 said...

kegiatan 'tuttt' tu memang boleh mendatangkan mudarat... puasa pun batal laaa

kirana said...

Arsaili,
Selamat bpuasa utk anda jgak. Semuga mdapat lebih kesedaran lagi.

Pearls,
Mcegah adalah lbih baik dari mgubatinya.

Xiiinam,
Comey gitu dgn perot boncit nya yg thayun2. Selamat bpuasa kak!

ImanShah,
Thanks... Kirana suka mkn epal hijau.

SisLin,
Bagus, bagus, bagus. Semuga sntiasa sihat dan ceria slalu.

Cikin,
Penah cuba mkn bwg putih, tapi akhirnya muntah2 dan asyik2 mlawat ke bilik tmenung je!

Zino,
Insyaallah....

Alang,
Isu remeh mmg tak, tpi mgkin malu utk mbincangkannya. Isshhhhhh.... (malu smbil gulung2 kaki baju).

Lun,
Betul tu! Jauhkan yg tak baik, dan amalkan yg baik2 belaka. Jauhi jgak dari politik... cos politics is dirty.

Shifu67,
Uiiihhhhh... mmg boley batal posa! Bek2 coti dulu di bulan yg mulia nih.

Mahmood said...

Salam! Greetings to you on the occasion of Hari Merdeka (Independence Day 31-8-2009).
Http://unitedoneworld.blogspot.com