Saturday, August 15, 2009

TAK MERIAH KE???













MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!

Tapi nape mcm tak meriah je, kan? Kempen2 di media2 pun nmpak mcm kurang je. Maklum la... rakyat Msia skrang nih kene disuntik dulu semangat patriotik diorang baru la diorang meriah.

Korang perasan tak... tak byk kereta yg mengibarkan bendera, kat rumah2 lagi la kurang. Kita ni dh takde semangat patriotik lagi ke atau saje je malas nak kibarkan bendera?

So... Kirana rasa nak beli la bendera byk2 dan mula mgibarkannya sekarang jgak. Kirana baru ade 1 bendera kat meja ofis, 1 kat meja komputer kat rumah dan 1 je dlm kereta. Tak meriah la....

Jom Merdeka! Kita 1Malaysia kan minda dan perasaan kita sempena Hari Kemerdekaan nih!

9 comments:

MaMaQaYPo FaMiLy said...

Mama dah KIBAR BENDERA!!!

MERDEKA!!!!! MERDEKA!!! MERDEKA!!!

MaMaQaYPo FaMiLy said...

Mama dah KIBAR BENDERA!!!

MERDEKA!!!!! MERDEKA!!! MERDEKA!!!

zaijb said...

bukan nyee tak meriah Kirana... tp disaat2 begini kempen2 H1N1 lebih di utamakan hehehe... kita tak boleh mengharapkan media jee.. tp ditempat2 keje, sekolah, dll patut memainkan peranan ini utk menambahkan semangat patriotik... sesetengah pulak kalau nak pasang bendera nak tunggu dapat sponsor baru nak pasang ... tp yg penting ape kata setiap umah mengibarkan jalur gemilang barulahh perasaan dan semangat itu sentiasa ada dan tak kan terputus...
Merdeka! Merdeka! Merdeka!

Cikgu Adham said...

slm.. kawe rasa umat Islam sekarang sedang exited menanti kemeriahan ramadhan... tak sabar utk beribadat kut heh heh heh... mmg patut pon heh heh... sebab tu bulan merdeka tidak di tekankan sambutannya...

dulu masa kawe belajar, dlm kadet, setiap hr rabu pg akan nyanyikan lagu negaraku sambil menaikkan bendera.. apa yg berlaku org ramai just lintas shj tanpa menghormati langssung apa yg kami buat... sdgkan org itu la yg dok pasang bendera kebangsaan kat kenderaan masing2...

tp bukan semua la huhuhuhu... apa guna kalo kita patriotik secara tersurat sahaja, tetapi hakikatnya sukar utk duluahkan dr hati yg tulus

kirana said...

Mamaqaypo,
Sama2 kita memerdekaan hati dan jiwa kita dari budaya2 yg tidak mberi manfaat kpd kita dan bjuang utk memerdekakan bangsa dan agama kita dari pandangan2 negatif org lain.

Zaijb,
Betul kata anda tu! Sesetengah kita ni harapkan yg free je. H1N1 mmg kene diambik kira jgak sbb dh byk kehilangan nyawa akibatnya. Rumah Kirana dh pasang dh bendera. Selamat Hari Merdeka!

Cikgu Adham,
Tu nama nya kurang semangat patriotik bila lagu negara sendiri pn susah nak hormat. Anyway, coming soon... Selamat Berpuasa, Selamat Bercuti sekolah dan Selamat Hari Merdeka. PTK jgn lupa ye!

StarEast said...

cikgu memang patriotik habis.. tahniah cikgu. jgn lupa pakai face mask.. MERDEKA..!!

Cikgu Adham said...

wslm kirana..
kat kapit bisik jugak madah iban dgn bdak2... kadang ndak nemu heh heh heh

belajar ckit2 dan terus belajar...

ada amek PTK ke cuti sekolag ni.. bln 3 dulu saya dh jadi ketua pengawas PTK... tp sesi bln 8 ni saya x terpilih sebab akan ditugaskan jd penolong ketua pengawas exam PMR d sebuah sekolah pedalaman kapit

naqiubex said...

Ok kot..
walaupun begitu harap rakyat Malaysia tahu apa makna kemerdekaan yang sebenar..
Tetapi yang lebih penting adalah dengan sambutan Ramadhan.. tak sabaq..

kirana said...

StarEast,
Yessss... MERDEKA! PUASA! Yesss jgak!

CikguAdham,
Anang mancal kaban auk! PTK Kirana dh melepasi bar. Tgu DG yg seterusnya...

Naqiubex,
Selamat bpuasa... jgn tak puasa! Kirana pn tak sabaq jgak.