Thursday, April 2, 2009

MY BAKAL MENANTU IS A GANGSTER

Semalam kebetulan balik kerja, Kirana singgah di rumah bakal mertua sbab hantar album contoh2 pelamin yg dia pesan dari jiran Kirana. Bila sampai je ke rumah, bakal mak mertua ajak Kirana gi satu kedai bridal yg bdekatan. Nak check baju pengantin katanya. So...Kirana (the bakal menantu yg baik hati) pun ikut je le. Toksah lawan2 mertua...berdosaaaa...

Sesampai kat tmpat tu Kirana pun parking la depan kedai bakery. Mak mertua (eheheheh... bakal mak mertua) pun keluar dari kereta dan berjalan lenggang-lengguk menuju ke tangga kedai bridal tu. Tah camne ader sorang mamat ni meluru turun dari tangga tuh. Terlanggar sikit kat bahu mak mertua (ehhh...salah lagi, bakal mak mertua). Hampir2 je org tua tu nak jatuh.

Kirana pun jerit la kat si mamat nih, " Hoiiii....kurang hajar ko! Tak nmpak org tua lalu ke???"

"Sori, cik! Nak cepat nih!" kata si mamat tu dan terus ghilang.

"Sori kepala hotak ko!!" jerit Kirana lagi.

"Isshhhhh.... tak sangka tol! Gengster rupe nyer bakal menantu aku nih!!," kata my bakal mak mertua tersengih2.

Si bakal menantu pun tersengih2 dan wat bodo2 je laaaa.....

15 comments:

Khairul Antasha said...

nang berdedikasi & berinisiatif la ktk tok kirana owh..ya baruk bakal menantu pilihan ramai..hehehe

Ivy Metaga said...

hehehe...adeh..nang dah imagine cam ne suasana ya..mesti bakal mak mentua bangga ada bakal menantu bole cover nya mun ada org jahat kaco..hahaha...

erolnukman said...

hahahaha!!! ya namanya tindakan luar kawal...

Felicia F. Ramzi said...

hehehe alu saspen jak mak mentua..eh salah, bakallll mak mentua..awal2 tek supan jak..sekali tek alu keluar kegangsteran segala.. yah.. bait bakal mm sportivo

Mawar Kenyalang said...

bagus la ya, be urself..sik pelu cover2 gik..

dcrysz said...

kekkee... bagus tul menantu nih...
Mesti bakal mak mentua kata dlm ati... ish... pasti keselamatan anak jantanku terjaga kelak...kekeke

kirana said...

Antasha,
Ya namanya bakal menantu terhangat di pasaran.

Ivy n dcrysz,
Sama ada bakal mak mentua Kirana bangga or dlm hati nya berkata, "sik betul bakal menantu aku tok kali."

Erol, Felicia dan MK,
Nok nama kita tok urang kurang supan santun, pandei tekeluar juak keganasannya. Sik dpt di cover gik, lupak mbak tudung saji pakei cover.

piNky LuCiA said...

waaa.. siap sound direct.. waa.. sungguh terharu klu aku jd mak mertua.. menantu aku jg aku ngn elok..

marah tu tnda syg.. hehe..

izman said...

oit... garang gak ko yer. tapi orang2 kurang asem camtu patut di bahasakan sikit, tapi jgn over lak. kang dari jadi bakal menantu kesayangan, beralih arah dia kang. takut menantu ganas dan melawan tokey nanti

Armin said...

pergh..kisah betul ker ni..

zino said...

nasib baik dah jadi bakal menantu .. kalau masih calon bakal menantu kan ke susah hehe..

tapi lepas ni dia akan rasa lebih selamat berjalan dengan menantu dia .. hehe

Princess Liyana said...

huhu mesti tmbh syg bkl mak mertua..ahaks;)

MAMI_FARIS..... said...

mak ooi.... ganasnya... bagus2... sak mak mertua ktk rs secure bila ktk 2 kuar sama..heheheh

kakyong said...

salam kirana..

bagus! berani kerana benar.. ganaz biar bertempat erkk, jaga ibumertuamu baik2.. lama lagi tu perjalanan nyer... :D

kirana said...

Bukan garang, kengkawan tapi memprotek orang tua. Bebudak camtu takleh beri muka sangat. Biar diorang tau bebudi bahasa dan bersopan santun skit... mcm Kirana!!!