Friday, October 2, 2009

KONPIUS HAKU...... HAKU YANG PAHAM KE, ADER ORANG YANG TAK PAHAM-PAHAM!













Ini adalah petikan dari Utusan Online... meh le, kita baca ramai2... Membaca itu adalah jambatan ilmu. Ilmu tau.... bukan ilmu hitam atau ilmu sihir!!!

Indonesia mohon bantuan

JAKARTA 1 Okt. – Presiden Indonesia, Susilo Bambang Yudhoyono mengalu-alukan sebarang BANTUAN SEGERA DARIPADA MALAYSIA dan negara lain dalam usaha membantu mangsa bencana gempa bumi di Sumatera Barat.

Beliau berharap dengan SEMANGAT KERJASAMA ASEAN dan negara sahabat, mereka boleh menghulurkan bantuan seberapa segera ke kawasan yang dilanda gempa itu.

“Usaha mengendalikan keadaan bencana itu tetap di tangan kita,” kata Susilo di Lapangan Terbang Halim Perdanakusumah di sini, hari ini. Beliau baru pulang dari lawatan kerja ke Amerika Syarikat.

Memetik laporan detikcom, Susilo dilaporkan sebagai berkata, Indonesia menghargai bantuan yang ditawarkan oleh negara-negara jiran walaupun keutamaan Indonesia mengerahkan tenaga dalam negara itu terlebih dahulu.

Katanya, ketika kejadian gempa bumi 7.2 pada skala Richter di Jawa Barat bulan lalu, pemerintah Indonesia menolak bantuan asing kerana kekuatan gempa bumi tidak begitu berat dan meluas seperti yang terjadi di Padang iaitu 7.6 pada skala Richter.

Panglima Tentera Nasional Indonesia, Jeneral Joko Santoso pula berkata, beberapa negara asing sudah menawarkan bantuan untuk menghantar anggota tentera mereka untuk operasi menyelamat.

“Beberapa pasukan tentera NEGARA SAHABAT menawarkan bantuan iaitu MALAYSIA (alias MALINGSIA), Australia, Singapura dan Amerika,” katanya. – BERNAMA


BUKAN DIORANG NIE KE YANG KATA KITA NIH BANGSA PENCURI DAN PEMALAS? BANGSA MALINGSIA!!!

13 comments:

zaijb said...

aku pun geram lee kirana... dia kutuk2 kita... pastu ngan tak malu nak minta bantuan lak..hahaha...
dah ludah pastu jilat balik..ha..

ONE ZABA said...

adat la tu...masa susah. baru nampak orang lain.

Manoel José de Santana(Manoel Limoeiro) said...

Me encanta tu blog mi querido español. Me encanta tu país. Siempre se puede visitar su espacio. Un beso de Brasil Manoel Limoeiro.

am-rie said...

nya sik tauk hati org malaysia bait sebenarnya...time susah kita tolong apa..
tapi dah org tolong pandei2la..
bak kata pepatah org memberi kita menerima, org berbudi kita berbahasa..
tok sik lagi di kutuknya..hampeh jak!!

SuFy said...

hurm, bantu la degn ikhlas..ehehe

Shifu67 said...

errrr.... dia minta bantuan penyapu la tu... banyak nak kena sapu tuuu

dukunlintah plk said...

boh bebunyi cemya dolok.. urg gik tengah susah n minta bantuan, kita bantu dengan ikhlas.. pas tok mun mok berunding, mok begeramus betikam tapak mangkok ya lain cerita.. tok time sidak nya susah.. sok lusak mungkin kita :)

kirana said...

zaijb,
Rambut sama hitam, hati lain2.

onezaba,
Betol tu. Time susah baru tau sahabat!

manueljose,
Haku nak respon ape kat dia ni eh! Kengkawan, sape tau bahasa kawan kita nih? Meh tolong Kirana jawap komen dia!

amrie,
Org Malaysia mmg bait wlupun ada yg sik bait dan mcemar nama negara. Umumnya, rakyat Malaysia OK!

sufy,
Mmg kita slalu bantu masalah diorang nih. Tapi diorang tau ke nak berterimakasih?

shifu67,
Nak antar penyapu ke shifu? Rumah Kirana banyak penyapu nih!

dukunlintah,
Nang menar ya, mesti di tulung. Kak ya sidak cerik rasa camney rasa dah meludah kakya jilat balit.

zedmagel said...

Salam Kirana,

Mereka dah pun menerima balasan kerana membenci Malingsia.

Nampaknya ada sedikit kesumat dihati Kirana. Mereka yang bersabar dikasihi Allah.

Naurah Napiha said...

betul tu!!Indonesia kutuk kite macam2..Tengok balik blog2 dan mne2 n3 berkaitan Indonesia tentang Malaysia..hbs2an kutuk!!Dah kutuk bile kne mcm ni bru nk mntak tolong..pade aku,sudah la..jgn bg muke sgt..

Tu kte hati yg kejam ni..tp klu ikut kn hati yg tulus ni aku memang sian sgt kt diaorg..tp diaorg ade ke nak nilai blik ape yg dh Malaysia beri?x mengenang budi..

Mak Su said...

heh heh heh

kirana said...

Zedmagel,
Mmg ada orang nih yg tak sedar2! Ntah la...

Naurah,
Mmg kesian tapi kesian lagi kita yg kene kutuk!

MakSu,
Huahahahahahaha...

Walts Ezikiel said...

biarlah diorang jilat ludah sendiri...