Saturday, October 24, 2009

TAHNIAH... ABG DAH MEMENANGI PIALA PUSINGAN!














Petang Jumaat yg lepas Kirana teramat free kat ofis. So bermula la alkisah umpat-mengumpat di petang Jumaat. Astarghfirullahhhhh....

Kawan kpd Kak Nita (ofismate Kirana) iaitu Kak Sue nih bdepan dgn masalah rmhtgga. Suaminya ada skandal dgn gadis remaja yg ckup bgetah selama hampir setahun. Puas sudah Kak Sue cuba mnasihatkan suaminya agar mberhentikan perbuatannya namun dgn ego dan bangganya suaminya mjawab,"Kau pun bkn nya dpt mmenuhi nafsu aku. Kau tu dh longgar!" Setelah 8 bulan bdepan dgn masalah itu, Kak Sue pun mfailkan cerai. Suaminya dgn hepi nya mceraikannya sambil bkata,"Kau ingat aku akan mrayu2 ke agar kita tak bcerai. Aku akan kawin dgn Illa lepas bcerai dgn kau. Mjanda la kau!"

Hasil dari kesabaran Kak Sue, pda suatu hari tbongkar lh satu rahsia. Kak Sue terima sms dari sorang mamat yg mnamakan dirinya Boboy. Mnurut kata Boboy, Illa ni adalah bekas kekasihnya sbelum Illa tgila2 kn suaminya. Dan mnurut Boboy plak, Boboy adalah kekasih terakhirnya sbelum Illa tgila2 kn suaminya. Ehhhh... apa mksud mamat nih, kan? Dan rahsia itu dileraikan oleh Boboy satu persatu kpd Kak Sue.

Kak Sue simpan rahsia itu. Pada 9 Oktober yg lepas, Kak Sue mnerima kad jemputan pkahwinan dari bekas suaminya. Dlm kad itu tdpt nota tmbahan dlm bntuk tulisan tangan yg bbunyi,"Kau jgn tak dtg ke majlis aku. Aku nak kau lihat betapa cantiknya isteri baru aku." Sakit sungguh hati Kak Sue namun Kak Sue nekad utk mghadiri jgak majlis tsebut pada 11 Oktober.

Smpai di majlis tsebut, Kak Sue trus mnuju ke arah pengantin baru yg sdang bbual2 dgn tetamu yg hadir. "Hahhhh.... kau dtg jgak rupa nyer. Amacam? Isteri aku cantik, kan?" kata bekas suaminya dgn begitu smbong sekali.

Kak Sue tsenyum lebar smbil mghulurkan tangannya kpd bekas suaminya,"Tahniah! Abg dh memenangi piala pusingan." Bekas suaminya hilang senyum nya yg lebar smbil btanya,"Apa maksud kau?"

Sambil memandang wajah isteri bekas suaminya yg dh tak 'cantik' lagi,"Isteri abg tu piala pusingan bagi mat2 rempit kt kmpung sebelah kita tuh. Siapa menang mrempit, mamat tu la yg akan bawak isteri abg ni balik utk mnerima 'hadiah lumayan' mereka. Tahniah sekali lagi, bang. Cantik isteri abang!!"

Kak Sue terus beredar dari majlis itu dgn rasa cukup puashati.

Rupa-rupanya.... BOHSIA!!!

18 comments:

Frodo Baggins said...

whoaaa .... hehehehe


ni kes wat u give u get back...


>>________<<

piNky LuCiA said...

hmm.. ade jugak story gini.. sian k.sue.. huhu.. tapi allah tu maha adil.. kan kirana.. :)

zino said...

buat baik di balas baik
buat tak baik dapat yg tak baik..

imanshah said...

Sabar ye Kak Su,, tahniah buat ex laki dia

kirana said...

Frodo,
Kirana suke tuh, 'what give u get back'...

PinkyLucia,
Tuhan mmg adil dn akan myebelahi umatnya yg teraniaya..

Zino,
Mmg padan dgn muka dia, kan? Bangga sakan... dpt kawen anak dara remaja yg bgetah dan 'fit' konon... rupa2 nyer lagi dasat!

ImanShah,
Kalo Kirana kenal la dgn bekas laki Kak Sue nih, Kirana pong nak jgak ucap tahniah kat dia kerana dpt isteri baru yg sgt 'cantik'. Wakakakakaka....

ONE ZABA said...

udah gitu hukuman alam yang dia terima...

rama2hatiku said...

ish ade jugak ke lelaki macm tu? pelik tapi benar..

selamat kenal.. =)

am-rie said...

yah..eksen gilak laki ya o..
sikpala,mudah2an kak sue ya dapat jodoh yang lebih bait..

Yunus Badawi said...

Tak payah merempit dah dapat piala ngeh3x

theBluesman said...

v good story, serve the ex-husband right,what happened after the wedding?

Kata said...

Hi,I hope at I undestand more.Now I understar little.But here is nice visiting.I wanted to tell you at Iam married with Jani.He is my husband.:)
And he like you space too.
My real name is Katariina.
Have a beautiful week for you!:)

kirana said...

OneZaba,
Tuhan Maha Adil.... kalau kita dpt lepas kat dunia, kat akhirat mane nak lari woooo...

Rama2,
Welcome to Taman Kirana Lagenda. Salam kenal jgak... dtg lagi!

Amrie,
Mudah2an... Tuhan sntiasa akn myebelahi org yg teraniaya...

YB,
Bukan ape, si bohsia tu mesti ingatkan yg lelaki tu byk duit gaknya. Rase2 nyer pas bcerai dgn isteri, dia akan terasa kekurangan isi poketnya sbb isteri nya yg byk keluarkan duit utk itu dan ini.

TheBlueMan,
I guess it'll be a 'wedding on the rock'. Padan muka dia...

Katariina,
Beautiful name. Jani... your husband? No wonder both from Finland. It's so nice to know both of you. Hope we can still be friends, yeah!

Mesayu Kirana said...

hahahah...amek kau..padan kan muker, suka2 menghina isteri dier..

adiwarnatasya said...

Ciannya Kak Sue...
Kejam suaminya...
Tak menghargai langsung pengorbanan isteri...
Tulah lelaki tak sedar untung...
Habis Madu Sepah Dibuang...
"Ambik kau terima pembalasan si suami...Wanita yg baik hanya untuk lelaki yg baik Allah janjikan..."
Tu laa padan muka kat kau si suami dpt Bohsia!!!

Ivy Metaga said...

kenapa lah suami dia macam tu..kesian kawan ktk ya hoh..

Mahmood said...

Thank you for following my blog. Your blog is nice and informative. Please vote me for People's Health Blogger Awards. For more information please go to my blog health-care-you.blogspot.com
Alternatively you can directly vote by clicking this LINK

kirana said...

MesayuKirana,
Tuhan Maha Adil...

Adiwarnatasya,
Mcm pinang dibelah serong... padan dan penuh dosa!

Ivy,
Urg laki tok kekadang sik sedar kedirik. Mauk carik pasangan perfect tapi dirik sendirik sik perfect lgsung!

Mahmood,
Thanks for visiting me too! Plizzzz... come again!

Anonymous said...

tahniah kepada mamat tu..dia lg terer dr mat2 rempit tu sebenarnye..mat2 rempit tu berjudi nyawa berlumba sebab nk dpt ""bini cantik"" dia tu..tp dia x payah merempit...dia jd bodoh je...dia dpt ""bini cantik"" a.k.a B****A...hahahaha...Takziah2...kepada kak sue...bersabar lah..Qada' dan Qadar Allah itu tersembunyi seribu mcm makna..salam