Friday, March 27, 2009

PERADUAN MENEKA ‘GADGET HARIAN KIRANA’

Kali ni dgn bangga nyer, Kirana nak menganjurkan satu peraduan. Hadiah??? Aderrr…tapi utk jwpan yg paling betul je!

Syarat2 penyertaan adalah spti berikut:

1. Peserta hndaklah warganegara Malaysia (utk memudahkan urusan pengeposan hadiah misteri kpd pemenang)

2. Umur mesti 7 tahun ke atas (sbb yg umo bawah dari tu mane reti wat teka-teki nih)

3. Jantina, bangsa, agama, keturunan dan asal-usul – tak kira, sesape pong boley! (Kirana kan warga Malaysia yg paling muhibbah di dunia)

4. Kelayakan akademik – cukup le sekadar korang ade basic 3M (membaca, menulis dan mengira)

5. Pengalaman – tak yah yang ni! Korang bantai je jawapan tuh!

6. Jumlah perkataan – selagi nyawa dikandung badan, korang tulis le ape2 yg patut

7. Pakaian semasa menjawap peraduan – pakaian formal dan rasmi Malaysia (bebaju tido, takleh… pakai makeup cantik2 bgi yg pompuan)

8. Yuran penyertaaan – idea korang yg bernas tu le nilai nyer

9. Bahasa yg digunakan – sukati korang…Kirana wat2 paham je!

10. Kebenaran ibubapa – eeeehhhh….yg ni mesti. Kene mintak jgak. Takde kbnaran takleh ikut peraduan kirana. Ape2 hal sape nak tgungjawab, kan???

Tugas korang adlah mberi jawapan berdasarkan gambar2 yg disertakan mengikut susunan gambar2 tsebut. Alaaa....kacang jer nih!









22 comments:

Shifu67 said...

bagi gambar cam ni nak suruh teka.... macam tak nak bagi org menang je... sah la penganjur nak ambik sendiri hadiah tu...

farah.loren said...

yoh pa nama ya kah. last skali ya bukan something be manit2 labuci2 kahh? ahahahha anyway, thanks for besinggah2 rah blog kamek tek

keranjaimanok said...

susah juak mauk neka. kedak gambar tengah kena culik alien ajak.

mademoiselle azieshakespeare said...

gamba apa ni?
waaa tak aci tau kasi gamba macam ni, suruh org teka :p

iedaLUVsham said...

bisa juling dong!! ahakx!! pe mende 2 kirana? hehhehe!!! xpe2 akak try teke gak,heheheh!!!

Mak Su said...

yea yea! saya layak!

errr.... brooch tudung?

piKOk said...

xdpt nk tekala kirana..
xde idea lgsung pe benda tuu..;p

erolnukman said...

fuhh...apa nama gambar ya..sosok2 ghaib..hehehe
xpat tekak eh..apa oo?
berik jawapan gik..hehehe

Royy said...

Huhu.. gambar 1st == getah yang menitik..

gambar 2nd == sekumpulan yang tak berbaju

gambar 3 == ruang tamu tengah skodeng

gambar 4 == tabung..

gambar 5 == kura2..

Hahaha..

dcrysz said...

saya tau...saya tau...
jam loceng...buah labu...kerusi malas...stokin bucuk...gigi palesu...
betul tak???
pandai sunggoh saya ni meneka...

jiji najiy said...

nampak cam brooch..
nampak cam bju kawen..
nampak cam aku xnampak pape
huhuhu...

zino said...

berpinau mato den macam mano nak toko ni hehe

kirana said...

Gambo mmg sengaja di blurkan. Kalo dh terang sgt camner nak wat peraduan, kan, kan, kan?

Mmg sengaja nak bagi mata korang berpinor2 dan juling2.

Tapi nnti2 kirana akan upgrade kan gambo2 nih. Korang coba la teka dulu. Mane tau korang ni bijaksana rupa2 nyer.

nik awin said...

kirana,
mau tanya..semua gambar tu berlainan ke?

takde hint ke?

rasanya gambar terakhir tu dah boleh agak..tp gambar yg mula2 tu..blurrrr sgt

emazens @ working mom said...

di satu malam yang hening, kirana sedang memandu seorang diri..

stering kereta tiba-tiba sukar untuk diputar..

tiba-tiba, kirana ternampak satu papan tanda...

dan jalan raya yang lenggang.. tanpa kereta

hujan pun turun.. sampai tak nampak jalan raya

*kah kah kah.. sukati jak mek mesen

Melor said...

Salam...
Ye...ye... kmk tauk apa ya..
1. Cincin
2. Pin baju
3. Gelang batu
4. Jam tangan
5. Gelang kaki

btl x tekak kmk? Mun betul apa nak hadiah kah

irbika said...

wah berpinar mata den! k.nak teka gak.. mana tau tuahsabut timbul!

1) macam muka harimau!
2)buah pisang
3)adus, aper tu... hentam jer lah macam hujung runner meja jer!
4)macam kaki yang sedang diselaputi stoking dan kasut (tapi ader bau la!!!)
5)macam pembasuh pinggan(besi yang bergulung-gulung tu) jer

embok said...

wadus... baruk nak madah apa jawapannya tek....
1. Cincin
2. Pin baju
3. Gelang batu
4. Jam tangan
5. Gelang kaki
si melor tok juak yang dolok.... tok sik aci....

kirana said...

Melor ngan embok tok mcm bepakat2 jak merik jawapan yg sama. Mcm dari company yg sama jak tok. Curigaaaaa.....

Tpaksa kirana nyiasat dolok asal usul dak duak tok. Anak sapa jak dak duak tok? Takut2 sik cukup syarat masuk peraduan ada juak..

Colop lok.... Kirana nunggah sidak CSI lok!

embok said...

kirana dah salah sangka... melor ngan embok ya sik da kaitan ko... jauh panggang dari api... sik cayee??? sik cayee dah... tapi jawapan tek menar sik??... harap2 hadiah tek cepat2 diberik ooo... mak seh...

Melor said...

Auklah.. menar kata embok ya, anak sapa kah itu???? Btl x jwp tek? Bila nak merik hadiah???? Mak seh byk....

Kelebar Malam said...

wakakakaaaaa...soalan bocor....kuang..kuang..kuiang...
hadiah mbik kat wak di serikin, gerei no 14 kaler ijo campur oren campur mirah campur warna besi karat...
jgn-jgn sikda hadiah...mun sikda..mbik jak wak gerei no 14 ya jak...heeee... jgn marahhhh....